Masser af tøj
God stemning
Ingen mulighed for at være hankøn
Ikke pædagogisk nok for mode-blinde
Køb Nintendo presents: New Style Boutique 2 – Fashion Forward hos vore partnere:

Alice i modeland
New Style Boutique er faktisk det tredje spil i rækken af Nintendos eksperimentelle mode-spil (vi har tidligere anmeldt Style Boutique). Det hele starter, da du en dag får brev fra din bedstemor. I brevet ligger der en nøgle, der åbner op for en lillebitte dør. Da du åbner døren møder du Sophie, der snakker om, at hendes bedstemor har haft eventyr med din bedstemor på den anden side af døren. Efter du har valgt, hvordan du vil se ud i spillet, er du klar til at opleve byen Beaumonde på den anden side af døren.

Beaumonde er en by af folk, der tidligere har placeret mode i højsædet, men på det seneste er glæden ved et lækkert outfit helt forsvundet fra Beaumonde, der derfor er blevet et lidt tristere sted. Sophie ejer dog en lille tøjbiks, og du kommer meget hurtigt til at hjælpe hende med at ekvipere byens indbyggere, der hurtigt kommer i langt bedre humør.

I spillet møder interessante mennesker, som du lærer at kende, rundt omkring i Beaumonde og som du fortæller om Sophies butik. Senere kigger de så forbi med et ønske om, hvordan de skal se ud, og hvor meget de har lyst til at bruge. Spillet har masser af fiktive brands og praler af, at der er over 19.000 forskellige stykker tøj, så der er et utal af kombinationer og særlige looks, du skal hjælpe de stakkels mode-udfordrede mennesker i Beaumonde med.

Udover at sælge tøj, kommer du også ud for at skulle hjælpe med at lægge make-up, ordne hår, gå model og designe tøj. Der er nok at se til. Spillet understøtter også Nintendos Amiibo-figurer, så du eksempelvis kan få en særlig Mario-hat. Det er en sjov feature, der er nem at bruge, men det bør ikke være en grund til at købe spillet, for der er meget lidt i det.

Kræver en rigtig kræmmer
Det er vigtigt at du har modesans, og at du forstår at sælge, hvis du vil klare dig godt i New Style Boutique 2. Du kan enten bede kunden om at prøve tøjet og komme med reaktioner, eller hvis du er helt sikker kan du prøve at klare dig uden reaktionerne og sælge det uden at se det på. Hvis du så rammer plet i første forsøg, er der større chance for, at kunden skal have mere tøj – for du har jo bevist, at du har styr på sagerne. Omvendt kan det siges, at spillet faktisk er direkte fjendtligt overfor folk som mig, der går i t-shirt og jeans, og som ikke helt forstår det, når kunderne vil have ”noget mere levende”. På samme måde får man heller ikke lov til at være dreng i spillet. Hold nu op med at sætte folk i bås på den måde, Nintendo!

Grafikken er farverig og underbygger den hyggelige stemning, og kontrollen er nem at finde ud af, men hvis du ikke forstår engelsk er det straks meget mere besværligt.

Alt i alt er New Style Boutique 2: Fashion Forward et hyggeligt lille mode-spil, og du bliver let bidt af at matche personer med outfits og looks, men hvis du har svært ved at sammensætte tøj, og du håber på at du kan lære det i dette spil, så bliver du nok skuffet. Det er ren overfladisk underholdning, og det er der ikke noget galt i.