Super underholdning for fire spillere
Masser af karakterer at bruge
God underholdning til fornuftig pris
Ikke ret sjovt uden venner på besøg
Køb Disney Infinity 3.0: Marvel Battlegrounds hos vore partnere:

Solid udvidelse, fine figurer, spinkelt plot
Nye figurer til Disney Infinity 3.0 er landet drypvis de seneste par måneder med figurer fra både gamle kendte film, men også med figurer fra nye film som bl.a. Zootopia. Nu er der (igen) udkommet en række Marvel superhelte. Dem kan du få glæde af i det nye Marvel Battlegrounds play set, der kommer med ingen ringere end Captain America og ganske mange timers solid underholdning.

Der er godt nok noget, der perifært minder om en historie i Marvel Batttlegrounds. Mest af alt er der vel tale om et sammenkog af Avengers og Avengers: Age of Ultron filmene. Det er noget med Ultron og Loke har lavet robotter, der ligner og opfører sig som Marvels superhelte og fået dem til at slås imod hinanden i en række forskellige arenaer. Plottet er banalt og blot en tyndbenet undskyldning for at lade fire superhelte tæve løs på hinanden i en række forskellige omgivelser.

Men skidt med historien, for det er play settets action, der er vigtigt. Udviklerne hos Avalanche har tydeligvis ladet sig inspirere af Capcoms Power Stone spil og det er bestemt ikke noget dårligt sted at hente inspiration, for de var (i vores mening i hvert fald) nogle af de bedste og sjoveste spil til Sega Dreamcast. Så begejstringen var stor da det gik op for os at vi dybest set spillede Power Stone med Marvel superhelte!
Kender du ikke Power Stone spillene kan vi da kort opridse konceptet: fire figurer (i dette tilfælde Marvels superhelte) kæmper på en arena, hvor de med et virvar af angreb, comboer og ikke mindst ved at anvende omgivelserne skal besejre de andre deltagere. Arenaerne er designet så der er god plads til at tæve løs på hinanden, snuppe diverse powerups og udnytte omgivelserne til at få taktiske fordele. Det er tempofyldt, nemt at gå til og forbløffende underholdende.

Plads til heltene fra 2.0
Disney Infinity 2.0 superheltene kan blande sig i herlighederne og der er naturligvis masser af unikke comboer og angrebstyper forbundet med de enkelte superhelte. Du kan have to aktive helte, som du vælger ved at sætte deres respektive figurer på scanneren og så ellers vælge mellem en håndfuld ”prøve karakterer”, som skifter hver uge. Dermed er der mulighed for at fire spillere kan gå i flæsket på hinanden samtidig. Du kan samtidig bruge tokens til at spille enkelte kampe med nogle af de karakterer du måske ikke lige har købt figuren til endnu, så mulighederne er mange. Alt i alt er konceptet fantastisk enkelt og en absolut genialitet.

Der er allerede godt med superhelte fra Infinity 2.0, men samtidig med udgivelsen af Marvel Battlegrounds udkommer også Black Panther, Black Spider-Man, Ant-Man og Vision. Captain America er som nævnt med i pakken fra starten af og sidste år udkom Hulkbuster og Ultron, så der er allerede en god stor håndfuld Infinity 3.0 figurer at spille med og hele 21 af figurerne fra Infinity 2.0 er også brugbare (inkl. Rocket Raccoon - YES!).

Eneste virkelige minus er at spillet kun kan spilles i co-op, hvis du har vennerne i stuen sammen med dig. Der er ingen online multiplayer og udover co-op kampene er der kun nogle ret tyndbenede singleplayer kampe og computerstyrede fjender at fornøje sig med. Så levetiden og underholdningsværdien er klart sammenhængende med hvor mange venner du har på besøg – men det er ikke første gang i spilhistorien at det er sket og det gør faktisk ikke ret meget i dette tilfælde.

Alt i alt er Marvel Battlegrounds et rigtig solidt play set, der leverer top kvalitet for pengene. Figurerne er fede. Spillets action er velfungerende og fire player kaotisk masseslagsmål har ikke været sjovere siden Power Stone!