Playstation Network

PEGI 18+PEGI ViolencePEGI Online
To meget flotte maps
Mere zombie
En enkelt bane er under niveau
Køb Call of Duty: Black Ops III – Awakening DLC hos vore partnere:

Der skal med mellemrum nye maps til, hvis de store multiplayerspil skal holdes friske. Efterhånden som spillerne kommer til at kende de eksisterende maps ud og ind, kan spillene komme til at minde om hinanden, fordi strategierne bliver færdigudviklet, og man ender med de samme bevægelsesmønstre igen og igen. Awakening indeholder tre nye maps til Black Ops III samt mere zombie. Awakening er i øvrigt indtil videre kun ude på PS4, mens Xbox One-folket og pc-gamerne må vente et par uger endnu. Det føles helt uvant, at Sony satser så voldsomt på online-gaming i denne generation efter at have været bagud i årevis.

Splash
Splash er nok det største scoop i pakken. Det er en af de baner, der er så flot, at man nyder alene det at kigge på den. Man render rundt i et vandland, eller nok snarere en forlystelsespark med temaet vand. Der er både rutsjebaner og kanaler, man kan svømme igennem, og alt i alt er det en meget fantasifuld bane. Den fungerer rent faktisk også rigtig godt. Det er jo det vigtigste, men det er ekstra lækkert, at både gameplay og det visuelle udtryk er i top.

Skyjacked
Teknisk set er det ikke en ny bane, men en ny version af Hijacked fra Black Ops II. Det var en rigtig god bane i sin tid, og det er det igen. Udseendet er ændret markant, så den føles heller ikke slidt. Hijacked var en båd, men nu befinder vi os på en flyvende fæstning. Der er en grund til, at Hijacked var populær. Den fungerer stadig, som den skal.

Rise
Rise er den svageste bane i pakken, og det er jeg ikke den eneste, der mener. Visuelt er den kedelig, fordi den minder om Exodus, og så er der en del usynlige vægge. Her foretrækker jeg klart et banedesign, hvor fysiske ting blokerer forbudte områder.

Zombie
Zombie-banen er en stor naziborg - Der Eisendrache - og der trækkes meget inspiration fra Wolfenstein. Zombie har aldrig rigtig været min kop te, men jeg kan sagtens spille det lidt. Især hvis der er et par venner online. Borgen lader til at være populær, og dens design virker hensigtsmæssigt i forhold til at zombie-fans kommer til at spille den adskillige gange. Der er en del ting at opdage.

I tråd med resten af spillet
Summen af kardemommen er, at Awakening i store træk lever op til forventningerne. Derfor får pakken samme karakter, som jeg gav det fulde spil. Awakening hverken under- eller overpræsterer i forhold til Black Ops III. Splash er det klare højdepunkt.