Følger filmen flot
Dejligt med et The Force Awakens spil
Ligner Rise against the Empire meget
Meget simple missioner
Køb Disney Infinity 3.0: The Force Awakens hos vore partnere:

Godt uden at imponere
Som vi skrev i den oprindelige anmeldelse af Disney Infinity 3.0 er spillets helt store styrke de rettigheder til Star Wars universet, som Disney har erhvervet sig for en mindre (eller større) formue. Star Wars bliver også malket for alt hvad det er værd i Infinity 3.0 – der er allerede tre playsets udgivet, hvoraf det tredje og nyeste er baseret på den nye The Force Awakens film. Nu kan vi ikke rigtig få Star Wars nok (læs: vi er nørder), så det generer bestemt ikke os, at vi allerede har fået tre Star Wars playset.

Det nye playset kommer (som de andre) med to nye figurer (i dette tilfælde Finn og Rey) og der er desuden mulighed for at købe Kylo Ren og Poe som løse figurer. Selve playsettets gameplay læner sig usædvanligt meget op af det foregående Star Wars playset, Rise against the Empire, og det er umiddelbart også sættets største svaghed.

Præcis som i Rise against the empire begynder spillet med en flyvetur i rummet, der ender brat i en nedstyrtning på en planet. Det åbner op for spillets tre hub områder, hvorfra du kan løse et virvar af ensformige missioner og forfølge spillets centrale plot, der vil tage en erfaren (og hurtig) Disney Infinity spiller omkring to til tre timer at gennemføre. Spillets historie er naturligvis løst baseret på handlingen i den nye film, så vi skal nok lade være med at afsløre noget her.

Men der er heldigvis meget mere end den centrale historie at komme efter. Et af de tre hub områder foregår i rummet og det åbner op for nogle ret simple rail-shooter agtige missioner i rumskibe, mens de to resterende hub områder foregår på en ørkenplanet, hvor der er masser af ekstra missioner at løse (selvom de er meget ensformige og ret banale lader det ikke til at genere spillets unge målgruppe).

Der er en relativ stor dybde i spillets action, i hvert fald taget i betragtning, at der er tale om et produkt for børn, der er lige dele spil og legetøj. Der er ikke nogle nævneværdige puzzles eller udfordringer for de små grå, men der er masse af fjender at banke og ganske glimrende samarbejdsmuligheder for to spillere. På den måde bevæger Disney Infinity sig i den modsatte retning af LEGO Star Wars spillene, der også byder på co-op, men med et større fokus på samarbejde og puzzles.

Samlet set er der en solid gang underholdning for pengene i The Force Awakens playset. Opbygningen i sættet er måske lige lovligt tæt på Rise against the Empire, men det gør i virkeligheden ikke rigtig noget, for det er nye omgivelser og nye karakterer man spiller med. Alt i alt et solidt produkt, der holder liv i Disney Infinity 3.0.

Om Peter Rosenholdt