Masser af indhold
Kortspillet Skystones er endnu bedre end før
Flot og farvestrålende grafik
Lokal co-op er ikke altid superfedt i fartøjerne
Dyrt legetøj
Køb Skylanders Superchargers hos vore partnere:

Activisions nye guldko i stalden skal malkes, og eftersom Activision er gode til at hitte på, har serien hvert år budt på en række vellykkede fornyelser. Man har kunnet dele figurerne i to i Swap Force, og man har kunnet indfange skurke i Trap Team. Skylanders Superchargers introducerer selvfølgelig også en nyskabelse i form af biler, både og flyvemaskiner. På portalen, som følger med, kan man i visse missioner bruge to forskellige Skylanders-figurer, som vi er vant til, men sommetider skal du transportere dig rundt hurtigere, end du kan til fods, og der er på portalen (og på skærmen) kun plads til 1 transportmiddel og 1 figur.

Der gik desværre ikke mere end 20 minutter, før mine børn, der ellers har nydt de tidligere spil i serien til fulde, ikke gad spille Skylanders Superchargers længere. Børn er naturligvis som oftest utålmodige pr. definition, men der er alligevel noget om snakken. Når man spiller co-op og skal bruge et transportmiddel, er der nemlig kun plads til 1 transportmiddel samt 1 Skylanders-figur på portalen, så rollerne bliver nu ujævnt fordelt. Dette er en lidt uheldig drejning, spillet har taget, da der i mange missioner kan være stor forskel på, hvor sjovt det er at styre eks. bilen og hvor sjovt det er at skyde fjender samtidigt. Men samtidigt kan man godt forstå udviklerne, da 2 køretøjer på samme skærm vel nok ville kræve splitskærm, og det har spillet jo aldrig lagt op til. Det vil altid være en smagssag, hvorvidt disse nye tiltag er lige så vellykkede som seriens tidligere fornyelser, men bortset fra det er Skylanders Superchargers et aldeles vellykket eventyr.

Det er igen Kaos, der laver rav i den, og historien er på sædvanligvis veloplagt, spændende og meget børnevenlig. Og som sædvanligt er der mulighed for at anvende samtlige af dine gamle Skylanders-figurer. De nye fartøjer kan også kombineres med gamle figurer, men de har især dog en unik figur knyttet til køretøjet, og anvender man denne, får køretøjet forstærkede egenskaber.
Samtidigt har man mulighed for at opgradere sine køretøjer med såkaldte Gearbits; spillets in-game-currency (de kan heldigvis ikke erhverves som micro transactions), og herudover kan du samle opgraderingsdele rundt omkring. Dette rollespilselement gør spillet ret interessant og giver spillet en ny dimension.

Annonce – anmeldelsen fortsætter under billederne

Styringen af selve karaktererne, når de selv løber rundt, er der ikke rykket ved. Det fungerer sådan set upåklageligt og præcist, som vi kender det. Derimod kan køretøjerne godt være lidt svære for mindre børn at bruge. Det er helt anderledes og lidt mindre børnevenligt at skulle styre hhv. en bil og et sigtekorn. Dette gør dog på sin vis spillet mere interessant og udfordrende for større eller mere erfarne børn (og voksne, skulle jeg hilse og sige), og især racerløbene, som man i princippet kan spille som et spil for sig selv, er aldeles vellykkede, synes jeg som et voksent, stort barn. Racerdelen af spillet er i øvrigt udkommet som et selvstændigt spil til hhv. den gamle Wii og 3DS-konsollen.

Kortspillet Skystones er igen med, og denne gang i en lidt mere raffineret form, som er rigtigt vellykket. Denne del var børnene vilde med, og de kæmpede om få lov til at vælge, hvilket kort der skulle spilles ud. Dejligt! Herudover er spillet fyldt med puzzles, et hav af varierede baner og mange, mange, mange timers indhold.

Grafisk er Superchargers en rigtigt lækker oplevelse, og det danske stemmeskuespil er igen aldeles vellykket og gør, at selv de mindste i familien kan få en rigtigt fin oplevelse. Alt i alt er Superchargers en flot fortsættelse af eventyret om kampen mellem Skylanders og Kaos, og trods lidt ridser i lakken i form af det lidt ubalancerede forhold mellem spillerne, når man anvender køretøjerne, vil Skylanders Superchargers igen være et sikkert hit under juletræet!