Uendelige indstillingsmuligheder og frihed
Realistisk adrenalinpumpende action
Manglende dokumentation
Kræver at du søger informationer andre steder
Køb Project Cars hos vore partnere:

Mange timer i garagen
Lad det være sagt med det samme. Project Car er ikke et nyt Gran Turismo med tegneseriebiler pakket i rollespilsindpakning. Det er ikke et spil, der forsøger at være nemt tilgængeligt eller fyldt med udenoms snak. Det er bilnørdernes paradis. Det er spillet hvor du kommer til at bruge flere timer med at fifle med affjedring, spoilere og tuning af motorer, læse vejrudsigter og træne den enkelte banes kurver end du kommer til at bruge på at køre ræs. Men det er også spillet hvor tiden næsten står stille mens du mærker hjertet pumpe og sveden pible i håndfladerne mens du drøner ned af Mulsanne langsiden på Le Mans med 320 km. i timen.

Hvor Project Cars er helt skrællet ind til benet når det gælder udenoms ting, så er gaspedalen til gengæld trådt i bund når det gælder imponerende grafik og detaljeret realisme. Selvom du hurtigt kan træne dig op til at vinde løb på de nemmeste sværhedsgrader, så kræver det omhyggelig og detaljeret planlægning og træning at mestre spillet på de højere sværhedsgrader eller i konkurrence med andre online. Desværre er spillets overvældende muligheder ekstremt dårligt dokumenteret. Der er ingen online hjælp at hente og hvis du vil have det maksimale ud af spillet er du tvunget til at søge hjælp online eller lige frem tage dig en uddannelse som racermekaniker.

Alt hvad du kan ønske dig og mere til
Project Cars har fire forskellige spiltyper du kan kaste dig over. Der er karriere, hvor du starter med at køre go-cart og rejser rundt fra løb til løb for at imponere talentspejdere og tegne nye kontrakter, der tillader dig at køre i stadigt mere og mere prestigefyldte løb og større biler. En anden mulighed er bare at kaste dig over et enkelt løb hvor du selv bestemmer både biltype og bane mellem alle de mange hundrede, der er tilgængelige i spillet. Der tidskørsler der tillader dig at importere runder som dine venner eller nogle af de bedste kørere har kørt, som du så kan konkurrere imod eller prøve at lære af. Endelig er der den ultimative udfordring, hvor du konkurrerer direkte med andre kørere online.

Uanset hvilken spiltype du vælger, eller hvordan du vælger at hoppe rundt imellem dem, så er selve opsætningen af hvert løb også fuldstændigt justerbart, hvor du frit kan vælge hvor mange træningsrunder, kvalifikationsrunder og løbsrunder der skal køres, hvordan vejrforholdene er og hvordan dine konkurrenters køreevner og stil skal være.

Der er en overvældende mængde at baner og biler at vælge imellem og de er alle tilgængelige for dig fra det øjeblik du starter spillet op, lige fra de mindste go-carts til de avancerede og næsten utæmmelige racere fra Formel 1 og Le Mans. Det hele serveret med fabelagtig grafik og realistiske vejrforhold, hvor eftermiddagssolen pludselig vil blænde dig og forhindre en planlagt overhaling, eller en pludselig regnbyge vil ende dit nøje planlagte løb i barrieren på en dag hvor du har satset hele butikken på tørvejr. Selvom du i princippet sagtens kan spille Project Cars bare med controller eller med keyboard og mus, så er det også et spil, der gør det åbenlyst hvorfor virkelighedens biler er udstyret med rat og pedaler og ikke med WASD taster. Så hvis du vil spille på mere seriøst plan eller have en chance for at klare dig online, så er dyrt ekstraudstyr i form af rat og pedaler en absolut nødvendighed.

Både for nørderne og for almindelige dødelige
Det er dejligt befriende at Project Cars fokuserer på at skabe en realistisk og underholdende racer simulation i stedet for at vifte os under næsen med alskens gulerødder i form af at skulle optjene point, købe biler udvide garager og klare forskellige definerede opgaver. Spillet leverer 100 % på adrenalinpumpende racing-action, fabelagtig grafik og en detaljerigdom der er overvældende. Desværre lader spillet også det store flertal af os, der ikke er amatørmekanikere, i stikken ved at give os en pallette af muligheder for justering og tuning der aldrig bliver forsøgt forklaret. Heldigvis kan spillet stadig spilles på hyggeplan på de lavere sværhedsgrader, hvilket gør at Project Cars stadig er en helt essentiel investering for enhver passioneret racing fan.