Nyt twist på en gammel opskrift
Varierede minigames
Bliver kedeligt
Uimponerende visuelt
Køb The Hungry Horde hos vore partnere:

Zombie Pikmin?
Til forskel fra så mange andre spil med zombier, så er The Hungry Horde familievenligt og farverigt, og zombierne kan løbe i et raskt tempo. Faktisk er målet i spillet at du skal styre din flok zombier i mål, inden atombomberne falder. Hver gang du overfalder et menneske får du en lille smule mere tid på klokken, og din flok bliver en lille smule større. På ruten er der også checkpoints, der forlænger tidsfristen, så spillet kan godt minde lidt om et ældre racerspil – blot med zombier.

Begivenhederne er set oppefra, og din zombieflok kan samle forskellige farver hjerner op undervejs, som giver flokken forskellige evner. For eksempel kan hjernerne få zombier til at løbe lidt hurtigere eller til at bryde igennem nogle af de mange forhindringer, der ligger på banerne. Disse forhindringer kan være i form af døre, der skal åbnes, eller politibiler, der holder i vejen. Begge dele skal håndteres ved at bruge berøringsfladen på skærmen. Døre åbnes med et hurtigt swipe, mens du skal trykke en masse gange, hvis noget skal smadres.

Normalt styrer du hele flokken af zombier med den venstre styrepind, men du kan faktisk også dele flokken op i to, så du styrer den anden halvdel med den højre styrepind. På denne måde kan du løse små opgaver, hvor du eksempelvis skal aktivere to knapper samtidig, for at åbne en dør. Det er en sjov idé, men det gør ikke noget revolutionerende for spillet. Til gengæld skal du så styre kameraet rundt med skulderknapperne – og det kræver lidt tilvænning.

Udover forhindringer ligger der også mange gode ting fordelt på banerne. Store pakker giver adgang til minispil, der oftest er baseret på klassiske spilidéer. Du kan også være heldig at finde kort, der kan samles og ses i et album, som du har adgang til fra spillets hovedmenu. Af et lille spil at være, så har The Hungry Horde ret mange ting, som du kan indsamle, men set mere realistisk, så bliver du nok træt af spillet, før du har fundet det hele.

En lidt underlig ting ved spillet er, at selvom du får lov at prøve et minigame i selve spillet, så er du ikke garanteret adgang til det minigame fra hovedmenuen. Det er underligt usammenhængende.

Grafikken i spillet er meget børnevenlig og farverig, og som det ofte er tilfældet med børnevenlige og farverige spil, så er den også meget simpel. Her er det muligvis fordi den sultne flok zombier kan vokse sig ret stor, så derfor er de enkelte zombier meget kantede, og minder lidt om noget, der er stukket af fra Minecraft. Alligevel kører spillet ikke altid lige flydende, og der er enkelte små grafikfejl, når der sker for meget på skærmen. Når der er minigames, og de foregår på samme skærm uden for meget bevægelse, så kan spillet godt være meget charmerende visuelt, men i det store hele er det ikke imponerende.

The Hungry Horde har en god idé, og det kan godt være sjovt at spille i små portioner, men luften går hurtigt af ballonen. I løbet af ganske kort tid har du set alt det grundlæggende i spillet, og så er det kun de opfindsomme minigames, der giver variation. Spillet er hverken specielt dårligt eller specielt godt, men hvis det kommer på tilbud kan det sagtens være hyggeligt selskab et par timer.