Solid og underholdende action
Masser af guf for fans
God co-op
Bliver trods alt lidt ensformigt i længden
Køb Hyrule Warriors hos vore partnere:

Dynasty Zelda
Er du ikke bekendt med japanske Omega Forces spilhistorik, så kan det kort nævnes, at de har sprøjtet ”Warriors” spil ud på stribe – de er nok mest kendt for Dynasty Warriors serien (der som en regulær Duracell-kanin bare bliver ved og ved og ved). Men de har også stået bag flere spin-off serier og spil, som f.eks. Samurai Warriors og One Piece: Pirate Warriors. Nu smelter de så konceptet sammen med Nintendos Zelda-univers og resultatet er præcis hvad du kunne forvente: endeløs action med Link i spidsen.

Gameplayet i Hyrule Warriors er således som snydt ud af næsen på de mange ”Warriors” forgængere. Der er godt nok et plot, noget med Gannondorf (igen igen), en troldkvinde og en krig mod Prinsesse Zelda, men det bliver ret hurtigt sekundært, for spillet handler udelukkende om at slå på tæven. Som Link, eller en af de andre helte fra Zelda universet, skal du kæmpe dig igennem horder af fjender på store slagmarker, udføre masser af vilde combos, rydde minibosses for at kontrollere zoner og i sidste ende nå frem til slagmarkens endelige boss. Wash, rinse, repeat.

Det er et enkelt koncept, man godt kunne mistænke for at blive ensformigt og kedeligt meget hurtigt – men det er overraskende nok slet ikke tilfældet. Selvom spillets koncept bygger på en nær endeløs gentage af de samme angreb og comboer imod horder af ens fjender, så formår spillet alligevel at gøre konceptet mere levende og interessant end det ofte er tilfældet i andre Warriors-spil.

Så hvorfor virker Hyrule Warriors? Det gør det fordi det leverer masser af fan service for enhver Zelda-fan og dem antager vi der er rigtig mange af. Du kan selvfølgelig spille som Link eller Zelda, men også som f.eks. Fi fra Skyward Sword, Agitha fra Twilight Princess og en lang række andre karakterer. Hver af dem har specielle angreb, comboer og våben, der giver spillets action rimelig variation. Ligeledes er spillets bosses kendte fjender fra en lang række Zelda spil. Dertil kommer både loot drops i form af nye våben, nye karakterer at låse op for og et simpelt level system, der giver spillet et snært af rollespil. Det fungerer og lokker dig konstant til lige at spille en halv time til. Og en til.

Som en ekstra bonus kan du spille Hyrule Warriors i såkaldt asymmetrisk co-op. Det betyder blot, at du kan spille sammen med en ven, der skal benytte en almindelig Wiimote, mens du bruger Gamepadden til at spille med. Der er desværre kun mulighed for at spille lokal co-op, men som i alle andre spil, er det altid sjovere at slå fjender ihjel sammen med en ven. Vil du hellere spille alene, kan du også spille en single player adventure mode, der baserer sig på kortet fra det originale Zelda til NES – en sjov feature, der sikkert vil blive vel modtaget af seriens fans.

Visuelt er spillet ganske nydeligt. Figurerne fra Zelda universet ser rigtig godt ud og omgivelserne er både indbydende og farverige – og faktisk virker spillet mere indbydende og spektakulært at se på end de klassiske Dynasty Warriors spil. Spillets action akkompagneres af masser af klassisk Zelda musik, hvilket er en klart bedre løsning end den normale guitar-rock, der anvendes i Dynasty Warriors serien.

Alt i alt er Hyrule Warriors et simpelt og let tilgængeligt, men alligevel særdeles velfungerende, actionspil. Det er på mange områder smartere designet end de klassiske Dynasty Warriors spil og der er masser af Zelda-stemning over spillet, hvilket vil appellere direkte til fans. Det er nok ikke et spil vi vil snakke meget om når året er gået, men her midt i spiltørken til Nintendo WiiU er det rart med nogle solide eksklusive titler og det er Hyrule Warriors.