Teknisk veludført
Afslappende tempo
Lidt sterilt
Utilgivende
Køb Constant C hos vore partnere:

Rescue Robot to the rescue!
Hovedpersonen i Constant C er en lille robot, der bliver kaldt Rescue Robot. Han er designet til at gribe til, hvis noget går galt på den rumstation, han bor på. På stationen er der blevet eksperimenteret med manipulation af tyngdekraft og tid, og efter en mystisk ulykke er der opstået uorden med begge dele.

Hvis du vælger at træde i Rescue Robots metalliske sko kan du forvente at blive udsat for en lang række rum, alle med en indgang og udgang, og alle med en række forhindringer, der skal overkommes ved hjælp af Rescue Robots specielle evner. Hver bane har som sagt en indgang og en udgang, men det er ikke altid lige let at komme fra den ene til den anden. Tiden på rumstationen er gået i stå, og det er kun i en lille sfære omkring vores hovedperson, at tiden faktisk går. Du vil derfor opleve, at vraggods tilsyneladende svæver frit i luften, for genstandene var i frit fald, da ulykken skete. Når du kommer i nærheden af dem, vil tiden igen blive sat i gang og genstandene vil igen begynde at bevæge sig.

Efter ganske kort tid får Rescue Robot også mulighed for at manipulere med tyngdekraften. Ved et enkelt knaptryk kan du vende tyngdekraften enten 90 grader den ene eller anden retning, eller du kan vende den 180 grader og på den måde vende hele rummet på hovedet. Du skal dog passe på, for Rescue Robot er en skrøbelig lille robot, der ikke kan falde ret langt uden at gå i stykker.

På nogle af banerne kan du være heldig at finde ”storage devices”, der giver lidt mere historie om, hvad der skete på rumstationen i tiden op til ulykken. Disse små historiebidder giver spillet lidt mere personlighed, hvilket er tiltrængt, da spillet ellers godt kunne føles en smule sterilt. Grafikken er todimensionel, og der bliver leget en del med lyskilder og diverse små søde effekter, så helhedsindtrykket lander på den gode side, dog uden at være overvældende.

Tempoet i Constant C er for det meste lavt, og du bliver som spiller opfordret til at tage den lidt med ro og tænke dig lidt om. De fleste af spillets baner kan løses på flere forskellige måder, og det giver spillet et meget afslappet feel. Desværre betyder det også, at spillet kun sjældent giver dig fingerpeg, når du sidder fast. Selvom spillet er teknisk veludført, så virker det mest som om det er godt tilfreds med at være en nichetitel, der er tilfredsstillende, ”hvis du er til den slags”.