Score: 3
Steam

Billigt, ca. 40 kr.Upræcis styring
Ensformigt og kedeligt

At Q*Bert var en stor succes, da det udkom og i årene efter, er indiskutabelt. Legetøj, tv-serier og alverdens merchandise blev produceret, og spillet selv fik en stor fanskare, om end de spil, er fulgte efter, ofte var langt mere underholdende og gennemtænkte. Q*Bert Rebooted indeholder det originale Q*Bert samt en opdateret version, og der er da også små forskelle.

I det originale Q*Bert styrer du den lille fyr på firkantede plader, der er placeret isometrisk oven på hinanden. I den moderne udgave er disse firkanter afløst af sekskantede flader, og det er velsagtens den helt store forskel. Formålet er det samme i begge versioner; når du lander på en plade, farves den, og det gælder således om at lande på alle pladerne, mens du samler diamanter for at få ekstra points, alt imens forskellige monstre jagter dig. I Rebooted-udgaven er der tilføjet et par fælder og nogle nye monstre, men grundlæggende der ikke meget forskel på den gamle og den nye version. Rebooted-udgaven byder på forskellige delmål for hver bane, hvor du eks. skal score et minimum antal points eller klare banen under en bestemt tid.

Der er således tale om et forholdsvist tamt reboot, og vi er slet ikke i samme boldgade som eks. de ekstremt vellykkede reboots af Pac-Man i Championship Edition-serien. Her kunne man da virkelig tale om en fornyelse af en elsket klassiker, hvor gameplayet nåede nye højder.

Desværre forholdet det sig ikke sådan med Q*Bert Rebooted, som byder på det samme, monotone gameplay om og om igen. Grafikken er der ikke noget at råbe hurra for, og ej heller lyden. Og da styringen med mus er håbløs, og når den med controlleren af og til er lidt upræcis, ender det ofte med langt flere frustrationer end smil. Skal man sige noget godt om Q*Bert Rebooted, må det være prisen, der ligger på ca. 40 kr., hvilket ikke er alverden. Men du skal være forberedt på, at du vil komme til at kede dig, så mon ikke de penge kan bruges på noget bedre?

Gamesector Frarder