Sjovt gameplay
Nemt at komme i gang for alle
Flot grafik og lyd
Flere sjove arcade-agtige game-modes
Som golfsimulator er det ikke helt på niveau med de rigtige golfspil
Køb Mario Golf: World Tour hos vore partnere:

Efter 10 års tørke er det igen tid til en omgang golf med Mario. Denne gang bliver det 3DS-ejerne, der får fornøjelsen af at slå til bolden, og Nintendo formår, sammen med de erfarne golfspiludviklere fra Camelot, at skabe et både underholdende, charmerende og udfordrende golfspil for både børn og voksne.

Mario Golf: World Tour starter langsomt ud. Du skal naturligvis lære at spille, før du kan begive dig ud i verden, og dette foregår via en veldesignet tutorial, hvor du langsomt, men sikkert gelejdes gennem spillets forskellige muligheder. Du kan vælge at "køre med automatgear", hvor valg af golfkølle og spin sker helt automatisk, og det eneste, du selv skal gøre, er at vælge retning og styrke på bolden. Slagene udføres med det simple 3-kick-system, og det virker rigtigt godt. Har du mod på det - og det vil du sandsynligvis få, når det bliver for nemt at lade spillet foretage alle dine valg - kan du styre spin osv. selv, og her bliver Mario Golf: World Tour for alvor sjovt.

I starten har du adgang til 3 forskellige standard-baner, men du får naturligvis mulighed for at låse op for en hel masse nyt indhold. Både nye baner, nye karakterer og forskellige beklædningsgenstande m.m., som du kan pynte dine figurer med. I alt 16 forskellige karakterer fra Nintendos univers, og de er naturligvis alle skabt med den charme, som vi både kender og forventer.

Selv om Mario Golf: World Tour på mange områder minder om eks. Tiger Woods-serien i sin opbygning, så er selve golfoplevelsen ikke helt den samme. Til gengæld er Mario Golf: World Tour proppet med forskellige, mere arcade-agtige elementer, hvilket gør det til et fremragende casual-spil. Der er forskellige udfordringer, hvor du skal skyde bolden gennem ringe, samle mønter med din bold eller ramme specielle boost-områder på banen, der får din bold til at rulle endnu længere. Og du får senere mulighed for at allokere et begrænset antal forskellige power-ups til en bane, hvilket bare gør det hele endnu sjovere.

Spillet har de velkendte modes som Match Play og Stroke Play, og derudover byder der bl.a. også på Speed Golf, hvor det gælder om hurtigst at ramme i hul. Dette foregår i multiplayer-mode, hvor du kan kæmpe mod dine Mii-venner eller mod resten af verden. Der er rigtigt mange muligheder her.

I Castle Club skal du igennem en hel masse forskellige udfordringer, hvor det naturligvis gælder om at vinde de mange forskellige turneringer, og endelig har du også mulighed for at gå i golf-skole for at lære at mestre de forskellige elementer af Mario Golf: World Tour. Og det kan godt være tid, der er givet godt ud, da spillet på overfladen måske virker meget simpelt, men vil man klare sig mod de bedste, er prædikatet "Øvelse Gør Mester" bestemt et, vi kan klistre på Mario Golf: World Tour.

Grafisk afvikles spillet flot og flydende på den lille 3DS-maskine med flotte farver, en charmerende, børnevenlig stil og flotte effekter - præcist som vi kender det fra eks. Super Mario Bros-spillene. Lysmæssigt er musikken også velfungerende, og du vil nok især hæfte dig ved de lækre lydeffekter, som er et af Nintendos kendetegn.

Alt i alt er Mario Golf: World Tour en kærkommen tilføjelse til spiludvalget på 3DS. Med charme, selvtillid og lækkert gameplay fører Mario dig gennem et yderst velfungerende golfspil med mange forskellige og sjove muligheder og med masser af indhold. Det er nemt for nybegynderen at komme i gang, og for den erfarne er der rigeligt med udfordringer. Så snyd ikke dig selv for denne titel, for der er masser af underholdning for pengene i Mario Golf: World Tour!