Mange flotte og sjove missioner
Masser af potentiale!
Lidt tamt udvalg af karakterer - vi mangler de rigtige klassikere!
Lidt svingende kvalitet af de forskellige eventyr
Bilspillet fra Vilde Rolf er frygteligt
Køb Disney Infinity hos vore partnere:

Disney forsøger med Infinity at lægge sig ud med Activision og deres enormt succesfulde Skylanders-serie. Spillet er næsten opbygget på samme måde med en fysisk platform og en række fysiske figurer, som du placerer på platformen, hvorved de vækkes til live digitalt på din skærm. Desværre er Disneys første forsøg ikke helt så vellykket som Skylanders, om end der bestemt er både potentiale og gode elementer i denne udgivelse.

Disney Infinity består grundlæggende af 2 game modes; Play Set Mode og Toy Box Mode. Play Set Mode kan vel kaldes for spillets story mode, hvor du kan gennemspille eventyr for den figur, du har valgt at placere på din Infinity-platform. Foruden at kunne placere selve figuren kan du også placere de såkaldte Play Set-plader, som indeholder en historie til den pågældende figur. Andre plader kan ændre ting i terrænet så som baggrunde og øvrige genstande. Du skal således både punge ud for figuren, og vil du spille eventyret fra den film, figuren tilhører, skal du oveni ud at købe en Play Set-plade.

I startpakken får du 3 karakterer fra hhv. Monsters Inc (en eller anden lyseblå kæmpe), Pirates of the Caribbean (Jack Sparrow) og endelig fra den uhyre vellykkede De Utrolige (faderen), samt tilhørende Play Set-plader. Herudover er der for nylig udkommet en udvidelse fra Vilde Rolf-filmen, og ydermere er der annonceret eller udgivet pakker fra bl.a. Biler, Lone Ranger, Toy Story, The Nightmare Before Christmas, Rapunsel, Frost, Fantasia samt Phines & Ferb. Det er således de mere moderne figurer, Disney i første omgang satser på, og som gammel olding savner man bestemt klassikere som Anders And, Fedtmule, Mickey Mouse og måske sæt fra nogle af de store Disney-film som Pinocchio, Skønheden og Udyret eller Lady og Vagabonden. Alt det skal såmænd nok komme, hvis det lykkes Disney for alvor at få gang i den succes, de håber på, men lige nu må vi undvære dem.

Der er rig variation de forskellige historier og gameplaymæssige elementer imellem. Eks. skal man i Vilde Rolf køre racerløb, men historien fra eks. Pirates of the Caribbean naturligvis foregår på havet. Desværre er der virkelig stor forskel på kvaliteten af de forskellige historier, og hvor Pirates of the Caribbean er aldeles underholdende, virker racerspillet fra Vilde Rolf som en fejlfyldt produktion fra 1980'erne. Det er simpelthen tæt på at være et af de ringeste racerspil, vi nogensinde har spillet. Denne forskel i kvalitet kan godt bekymre os lidt, da man jo så ikke helt ved, hvad man får, når man køber nye eventyr, men man må håbe, at bundniveauet hæves til kommende udvidelser.

I Toy Box Mode får du lov til at være kreativ. Her kan du opbygge dine egne små spil ud fra forskellige predefinerede game modes. Du kan anvende alle de elementer, som du låser op for rundt omkring i de forskellige spil, og grundlæggende fungerer det faktisk rigtigt godt, og der er til mange timers spil for de kreative.

Grafisk er Disney Infinity ganske nydeligt med en fra filmene meget genkendelig og børnevenlig kvalitet. Niveauet går igen lydmæssigt, og her udmærker Disney Infinity sig i særdeleshed, idet alt - både tekst og tale - foregår på dansk. Spillet har i allerhøjeste grad de yngste gamere (velsagtens 5-12 år) som målgruppe, og selv om engelskniveauet hos denne gruppe efterhånden er på et forholdsvist højt niveau, er det en kærkommen feature, at man ikke behøver oversætte for sine børn og i stedet kan koncentrere sig om at nyde selve spillet.

En ekstra ting, som gør Disney Infinity godt, er, at man kan spille 2 spillere sammen lokalt, og op til 4 spillere online. Dette fungerer rigtigt fint, og der er både spil, som man kan spille med og mod hinanden.

Med et budget på ca. $100 millioner burde man kunne forvente, at Disney Infinity levede op til de skyhøje forventninger, der har været til denne nye franchise. Desværre er der ting, der ikke fungerer optimalt, og en stor del af budgettet er tydeligvis gået til udviklingen af hardwaren, da mange af gameplay-missionerne - især i de første eventyr - ikke altid fungerer vanvittigt godt og - hvis vi skal sammenligne - desværre ret langt fra så godt som Skylanders. Til gengæld er der perler hist og her, som gør oplevelsen spiselig, og med et enormt bagkatalog af populære universer har Disney Infinity bestemt potentiale til meget mere!