Score: 2
Playstation NetworkXbox Live Arcade

PEGI 12+PEGI Bad LanguagePEGI Online
Det er vel ret billigt for et nyt spilSpækket med frustrationspunkter
Fyldt med fejl
Mangler reelt indhold

Motorstorm fra 2006 imponerede, da det udkom sammen med Playstation 3. Det havde en pæn grafik for tiden, men også et par tekniske ting fungerede godt. Eksempelvis havde spillet ikke et boost-meter, der blev tømt, efterhånden som du brugte din boost, som den slags arcade-racere ellers ofte har. Derimod havde du nærmest omvendt en varme-måler, der gik op, når du brugte boost. Blev din bil for varm, risikerede du at eksplodere. Målet var at holde bilen lige på grænsen til at eksplodere, for hele tiden at have så meget fart på som muligt. Det virkede for Motorstorm, så hvorfor skulle det ikke også kunne virke for Fireburst?

Sådan lader tanken da i hvert fald til at have været. I Fireburst bliver konceptet taget en tand videre – bliver din bil varm nok, går der ild i den, og du kan så styre din ildkugle ind i de andre biler og udnytte varmen som våben. På banerne i spillet er der områder med vand, der kan køle din bil ned, og der er både blå tønder og røde tønder, der henholdsvis køler dig ned eller varmer dig op, når du kører over dem. Inspirationen er tydelig, men desværre er intet i spillet udført lige så godt, som det var i Motorstorm.

Grafikken er mindre imponerende i dette spil i dag end i Motorstorm i 2006. Spillet er ikke direkte grimt, men banerne er kedelige og ensformige. Styringen af bilerne fungerer ikke så godt, som man kunne håbe. Bilerne reagerer langsomt, og fordi spillets fysik er så dårligt lavet, kan man let komme til at gå helt i stå eller eksplodere, hvis man rammer de forskellige ting, der ligger spredt på banerne, selvom de somme tider er usynlige. En førsteplads kan lynhurtigt forsvinde, hvis du rammer et sving forkert, og man ved ikke altid helt, hvorfor det går galt. Og galt går det tit. Spillet er uforudsigeligt på den absolut værste måde.

Hele spillets lydside er irriterende og virker meget uprofessionelt lavet. De forskellige personligheder, du kan vælge imellem, har meget få ting at sige, men de siger dem mange gange. Spillets sange holder det lidt i det rockede – faktisk igen ret meget ligesom i Motorstorm – men aldrig specielt godt.

Kameraet sejler rundt, spillet indeholder alt for mange tekniske og designmæssige fejl, der er for lidt indhold, lydsiden skærer i ørerne... det kan ikke siges tydeligt nok, at det her spil bør undgås. Det er simpelthen utroligt, at sådan noget får lov at udkomme.

Gamesector Frarder