Fremragende gameplay
God 3DS-styring
Varieret banedesign
Lækker lyd og superflot grafik
Ingen banebrydende nyheder
Køb Donkey Kong Country Returns 3D hos vore partnere:

En "gammel" Wii-klassiker fra 2011 tages op igen på Nintendos lille håndholdte, og trods manglen på deciderede nyheder, er oplevelsen i det store og hele intakt. Vi har med fornøjelse pløjet os igennem den store variation i banerne, som Donkey Kong Country Returns 3D byder på.

Donkey Kong Country Returns blev udgivet for små 2½ år siden, og både vi og et stort set enigt anmelderkorps verden over var begejstrede fra første færd. Nintendo 3DS-udgaven er i det store og hele en genudgivelse af Wii-udgaven, og de mest mærkbare ændringer er en ny verden, så der nu er 9 i alt, samt muligheden for en mere spiselig sværhedsgrad. Originaludgaven var i visse passager virkelig en stor (og dejlig) udfordring for selv garvede platformspillere, og til trods for, at 3DS-udgaven bestemt også byder på udfordringer og af og til millimeternøjagtige krav til præcisionen, så er der tilføjet en række features så som ekstra liv, redningsballoner og andet, der gør spillet en smule nemmere at gennemføre end Wii-udgaven. Dog har spillere med hang til større platformsudfordringer mulighed for at spille på den originale Wii-sværhedsgrad.

Sammenlignet med Wii-udgaven er oplevelsen i det store og hele lige så god. Vi har stadig at gøre med et i Nintendo-forstand klassisk platformspil. Dvs. et eminent udført gameplay med masser af variation, et virkeligt lækkert banedesign, flot grafik og lyd og den umiskendelige charme, som Nintendo altid har formået at skabe.

Foruden selve Donkey Kong skal du også styre den lille Diddy Kong, og netop samarbejdet mellem disse er et af spillets mere interessante dele. Der er sågar mulighed for at spille co-op lokalt, såfremt du har en ven med en 3DS-maskine og sin egen kopi af spillet. Dette fungerer rigtigt fint, men desværre er der ikke mulighed for at afvikle denne del online. Men der er meget mere i spillet end blot samarbejdet mellem Donkey Kong og Diddy Kong. Du kan flyve på tønder, køre i minevogne og kæmpe mod virkeligt underholdende bosser, og spillet byder simpelthen på en enorm variation. Naturligvis lukrerer Monster Games, som har udviklet spillet, på Wii-udgavens grundmateriale, og spillet ligner i høj grad sig selv, hvis man har spillet originalen, men det kan sagtens stå distancen som andet end blot et remake.

Der skal som i originalen samles bananer, bogstaver og puslespilsbrikker, og er du typen, der skal have det hele med, er der VIRKELIG mange timers spil i denne titel.

Grafisk er Donkey Kong Country Returns 3D en lækkerbisken blandt 3DS-titler. Nintendo har sin helt specielle stil, når det gælder glade og venlige grafikker, der bare matcher hinanden perfekt. Det samme skal siges om lydeffekterne, som Nintendo også altid har været verdensmestre i.

Har du gennemspillet Wii-udgaven, vil du måske ikke finde spillet overdrevent interessant, da der ikke er deciderede nyheder, der gør spillet mærkbart anderledes, men for alle andre kan spillet uforbeholdent anbefales. Et lækkert gameplay, et eminent og varieret banedesign samt en flot lyd- og billedside gør Donkey Kong Country Returns 3D til en af de bedste 3DS-titler på markedet.