PEGI 12+PEGI Bad LanguagePEGI Violence
Masser af indhold for Dragon Ball Z-fansFejlfyldt Kinect-anvendelse
Kort karriere
Det bliver aldrig sjovt
Trættende
Køb Dragon Ball Z for Kinect hos vore partnere:

Den utroligt populære Dragon Ball-serie har af og til bidraget med positive oplevelser i spilverdenen, hvor den fede manga-stil ofte er blevet overført til stor glæde for de mange fans verden over. En eller anden har nu fået den idé, at man skulle udvikle et spil, der udelukkende kan anvendes ved hjælp af Kinect-sensoren. Den idé skulle måske være blevet i skuffen!

Dragon Ball Z for Kinect er et nærkampspil, hvor du i spillets Story Mode i første person skal nedkæmpe den ene fjende efter den anden. Så er Story Mode sådan set forklaret! Spillet foregår gennem fire sagaer; Sayian, Frieza, Androids og Majin Buu, og spillet indeholder mere end 50 karakterer fra disse fire sagaer, inkl. en helt ny; Super Sayian Bardock.

Ved spillets start får du mulighed for at gennemgå en omfattende tutorial, der introducerer alle spillets moves. Du stiller dig med fronten mod Kinect-sensoren, og herefter er det blot at gøre, hvad der befales på skærmen. Efter et par indledende simple slag- og sparkeøvelser opstår de første problemer. Det er nemlig ikke altid lige nemt at få Kinect-sensoren til at makke ret, og visse moves er nærmest umulige at gennemføre uden mange ekstra forsøg. Hvis det lykkes dig at kæmpe dig igennem de mange træningsøvelser, har du sandsynligvis brug for at hvile dig lidt. Dragon Ball Z for Kinect er nemlig yderst trættende, og især når dine bevægelser ikke registreres korrekt, kan det nemt føles hårdt at spille.

Desværre bliver det heller aldrig rigtigt sjovt at udføre de forskellige moves. Lydeffekterne er ikke tilstrækkeligt effektive til at understøtte dine slag og spark, og monotonien indfinder sig også hurtigt, idet hele Story Mode blot består af den ene kamp efter den anden mod en enkelt modstander.

Foruden spillets Story Mode, der vel tager i omegnen af 4-6 timer at gennemføre, har du endvidere mulighed for at kæmpe i det såkaldte Score Attack Mode, hvor du skal opnå så høj en score mod de mange forskellige modstandere, der findes i spillet. For fans af serien er de mange karakterer naturligvis guf, og dertil medfølger i spillet også en ca. 20 minutter lang film, Dragon Ball: Episode of Bardock, som aldrig før er vist udgivet uden for Japan, hvor serien har sin oprindelse.

Lydeffekterne i spillet er ikke de mest vellykkede, og musikken består af de sædvanlige tempofyldte toner, vi ofte hører i spil i Dragon Ball-universet. Grafikken afvikles flydende, det er flot manga-stil, som vi kan forvente i et Dragon Ball-spil, og som ligner sig selv fra tidligere udgivelser.

Sammenlagt er det især den fejlfyldte Kinect-anvendelse, der skæmmer Dragon Ball Z for Kinect, som ikke byder på særligt meget indhold, ud over det, der udelukkende er for fans af dette ellers spændende univers. Er det et Dragon Ball-spil, du er ude efter til din Xbox 360, er nogle af de tidligere udgivelser klart bedre at gå efter.