Højpoleret version af en populær serie
Læssevis af indhold
Forældet grafik og lyd
Store dele af spillet er det samme som de forrige omgange
Køb Pokémon White Version 2 hos vore partnere:

Endnu en gang er det blevet tid til at drage ud på livets vej med et enkelt mål. Nintendo udgiver nemlig atter to spil om de farverige lommeuhyrer, og det er - igen - meget underholdende.

I Pokémon White Version 2 tager man rollen som en håbefuld ung mand eller kvinde, der skal rejse ud i verden og indsamle og træne forskellige små uhyrer, der er kendt som Pokémon. Disse monstre slås mod hinanden for at blive stærkere, og der er alle mulige forskellige slags af dem. Der er lyn-mus, ild-drager, blå får, ænder med hovedpine og hundredevis af andre sære kombinationer. Man får hurtigt sin favorit i Pokémon-universet, hvilket er heldigt, for så godt som alle mennesker, man møder på sin vej, snakker udelukkende om Pokémon. Målene i spillet er at katalogisere alle de finurlige monstre og at overvinde de 8 førende Pokémon-trænere, inden man går videre til et stort opgør til sidst.

Hvis det lyder bekendt, er det måske fordi, Nintendo tidligere har benyttet den samme opskrift. Selvfølgelig er White Version 2 en opfølger på Pokémon White fra 2010, men det er samtidigt en efterfølger til Red, Blue, Yellow, Silver, Gold, Emerald, Crystal, Ruby, HeartRed... Listen er efterhånden ret lang, og hvis man har haft en Nintendo-maskine, der er nyere end Super Nintendo, er der en god chance for, at man er stødt på spil med Pokémon, for ud over hovedserien (som White Version 2 er del af) er de også med i alle mulige spin-offs. Nintendo tjener bogstaveligt talt milliarder på franchisen, og selv om enkelte af spillene uden for hovedserien har været lidt svage, så har kvaliteten overordnet set været ret høj. Pokémon White Version 2 og sin modsætning Pokémon Black Version 2 er heldigvis ingen undtagelse.

Historien fortsætter to år efter Black/White i et nyt område af Unova-regionen. Team Plasma har endnu en gang skumle planer, som hovedpersonen bliver involveret i. Historien kommer mere end nogensinde før i anden række, hvor ren atmosfære og et væld af muligheder både offline og online er det primære trækplaster. Ud over finpudsning og omrykning af eksisterende features så er der også kommet lidt nyt til såsom Pokéstar Studios, hvor man som spiller får muligheden for at medvirke i indspilningen af en film. Spillet er – som universet, det foregår i – gigantisk. Der er utroligt mange timers spil i Pokémon White Version 2, også selv om man ikke tager seriens motto ”Gotta Catch 'Em All” religiøst.

Lidt underligt er det dog, at spillet ikke bliver udgivet på Nintendos seneste maskine, men derimod Nintendo DS, der første gang så dagens lys i Japan i slutningen af 2004. Det gør hardwaren 8 år gammel, og allerede ved udgivelsen af maskinen var der folk, der kritiserede dens grafiske kunnen. Med andre ord ser Pokémon White Version 2 træt ud. Maskinen bliver udnyttet til fulde, og spillets stjerner er både mangfoldige og charmerende, men rent teknisk er det forældet. Heldigvis er Pokémon en serie, der viser, at overvældende effekter og lækker grafik er mindre vigtige end solid underholdning og charme, og på den måde er White/Black 2 den perfekte svanesang for Nintendo DS.