Spillet ville sikkert have været sjovt med en controllerRinge udnyttelse af Kinect-sensoren
Uhyre ujævn styring
Kun på engelsk
Svag lyd- og grafik
Slet ikke på niveau med Ice Age 3
Køb Ice Age 4: Continental Drift – Arctic Games hos vore partnere:

Med enhver animeret film følger uundgåeligt et computerspil. Ice Age 3 fostrede et ganske underholdende spil til almindelige controllere, så hvorfor i alverden 4'eren skal være sådan et makværk af et bevægelsesstyret spil, forstår vi da slet ikke!

Ice Age 4, med den mundrette undertitel Continental Drift - Arctic Games, er en samling af 10 minispil, der anvender Kinect-sensoren til Xbox 360 eller Playstation Move-controlleren til PS3. Vi har testet Xbox 360-udgaven, og det har bestemt ikke været uden problemer.

I Ice Age 4 kan man vælge at spille enten Story Mode, single events eller konkurrere mod hinanden i multiplayer. I Story Mode konkurrerer du mod et andet hold, og det gælder således om at vinde flest discipliner. Mellem disciplinerne fortælles en lille historie, afhængigt af hvilket hold der vandt disciplinen, men i bund og grund er det sådan set bare at spille alle disciplinerne i rækkefølge.

Disciplinerne omfatter 10 forskellige minispil. Du skal bl.a. køre ned ad en isbane, hvor du styrer til højre og venstre ved at dreje dig til siderne og får fart på ved at læne dig frem. Du skal skyde kokosnødder efter målskiver, du skal hoppe på isflager, lappe huller i isen, køre slalom, spille curling eller spille "skihop" hvor du samtidigt skal stille dig i forskellige positurer for at få bonuspoints. Det hele lyder egentligt okay, hvis man skulle styre med en almindelig controller, og her er spillets akilleshæl.

Styringen virker nemlig sjældent ret godt. For det første responderer Kinect-sensoren ikke særligt godt, og for det andet er den ofte alt for følsom, hvilket kan gøre de ofte meget præcisionskrævende discipliner til et mareridt. Efter en enkelt omgang gennem Story Mode har man næppe lyst til mere. Styringen ødelægger simpelthen spillet!

Grafisk er spillet også under middel. Det når slet ikke niveauet fra filmene og ej heller fra forgængeren, Ice Age 3, som var et rigtigt godt og underholdende spil. Lydmæssigt er både lydeffekter, dialog og musik langt under middel, og desværre er dialogen også kun på engelsk, hvilket er ærgerligt, når nu målgruppen nok mest er børn under den engelsktalende alder - herhjemme ihvertfald.

Alt i alt er Ice Age 4: Continental Drift - Arctic Games et spil, vi absolut ikke kan anbefale. En virkelig ringe styring ødelægger spillet helt, og derudover oser spillet af hurtig produktion for at skaffe nemme penge. En sådan fremgangsmåde ender sjældent lykkeligt!

Gamesector Frarder