Vellykket opdatering af en klassiker
God udfordring og meget indhold
Begrænsede moves og få baner
For få sange
Ingen split-screen multiplayer
Køb Tony Hawk’s Pro Skater HD hos vore partnere:

Hans fulde navn er Anthony Frank Hawk, og i en alder af 44 år har han opnået, hvad kun de færreste kan. Eksempelvis har han lagt navn til ikke mindre end 16 spil om skateboarding, og selvom Tony Hawk's-serien ikke ligefrem er på sit højeste nu, så forsøger Activision sig alligevel med et HD-remake af de første spil i serien.

Tony Hawk's Pro Skater HD er en downloadtitel, hvilket er meget passende, for det er i bund og grund en ”greatest hits”-pakke baseret på de to første spil med den amerikanske skating-legende. De to spil udkom for over 10 år siden på Playstation og Nintendo 64, men spillets udseende er blevet ændret, så det ser mere tidssvarende ud. Gameplayet er, som vi husker det - let tilgængeligt, men til tider frustrerende. De forrige to spil i serien (Tony Hawk's: Ride og Tony Hawk's: Shred fra henholdsvis 2009 og 2010) har brugt en speciel skateboard-controller, men Tony Hawk's Pro Skater HD går tilbage til at være fokuseret på den almindelige controller.

Denne gang er det blevet til 7 forskellige baner og et desværre ret begrænset udvalg af sange fra de første spil. Måske mangler netop DIN favorit, men selvom der ikke er ret mange baner, og man hurtigt får låst op for dem alle, så er der alligevel meget at gøre på dem. Hver bane har en samling mål, som man skal forsøge at nå inden for tidsgrænsen på 2 minutter. Det kan være at smadre et bestemt antal kasser, samle bogstaverne S, K, A, T og E, lave et bestemt antal bestemte tricks eller opnå et bestemt antal points. Man kan blive ved med at prøve banen igen og igen, og det er faktisk så nødvendigt at starte forfra, at back-knappen netop genstarter det hele. Har man aldrig spillet banerne før, skal man bruge en del forsøg på at danne sig et overblik og regne ideelle ruter ud, så man kan nå det hele, inden tiden løber ud. Spillet er meget arcade-agtigt, så selvom det har grobund i virkelighedens verden, så er spillets figurer umuligt gode og kan nogle tricks! man ikke bør forsøge derhjemme. Det skulle jo nødig blive for kedeligt eller svært. Kameraet er et levn fra de dage, hvor man som spiller ikke selv kunne styre det, hvilket gør det betydeligt sværere at orientere sig, end man er vant til i dag, men der er heldigvis kort over de forskellige baner, der også viser, hvor de forskellige ting ligger. Der må man så gøre op med sig selv, om man ikke hellere selv vil udforske.

Klarer man nok mål på en bane, bliver der låst op for den næste, indtil spillets 7 baner er låst op. Klarer man alle mål i en bane, dukker der nye, langt sværere mål op, som skal klares inden for en tidsgrænse på kun 1 minut. Med andre ord er der udfordring for både helt almindelige spillere samt for de mere hardcore sofa-skatere.

Kontrollen er vigtig i et spil som dette, og den fungerer godt i Tony Hawk's Pro Skater HD, både med digital og analog styring. Man kommer dog let til at mangle de tricks og moves, man havde i de senere spil i serien, specielt hvis man har fulgt Tony og kompagni hen over den forrige generation af konsoller. Det ser ud til, at udviklerne har planer om at udgive DLC med indhold fra Tony Hawk's Pro Skater 3, men lige nu og her kan man godt mærke alderen presse lidt. På samme måde er der alt for lidt musik i spillet. Meget hurtigt bliver man træt af at høre de samme få numre spille igen og igen.

Alt i alt er Tony Hawk's Pro Skater HD en fornuftig pakke, hvadenten man vil have sig et lille nostalgitrip eller lige vil se, hvad alt mediepåstyret har været for.