Gode Pippi-melodier
Børnevenlig grafik
Ensformigt gameplay
Bliver hurtigt kedeligt
Af og til svært at lande rigtigt med Pippi
Køb Pippi Langstrømpe hos vore partnere:

Astrid Lindgren er en af de mest fantastiske forfattere nogensinde, og såvel hendes bøger som de film, der er brygget på dem, er elsket af både børn og voksne over hele verden. Norske Ravn Studio, der gav os det glimrende Bjergkøbing Grand Prix - også til Nintendo DS - har desværre ikke formået at videreføre Astrid Lindgrens magi til den digitale verden.

Pippi Langstrømpe til Nintendo DS er et forholdsvist simpelt platformspil. Du styrer Pippi i en isometrisk verden, der omfatter tre områder; Villa Villekulla, byen og et cirkus.

Her skal Pippi løbe rundt og samle ting for sine venner, og belønningen er mønter, hvormed hun kan låse op for nye delområder. Pippi kan hoppe og løbe, og det hele er meget enkelt sat sammen. Hun skal af og til få en mand til at lave en trækasse, som hun kan flytte derhen, hvor hun ikke kan nå op, og af og til får hun hjælp af sin lille abe, Hr. Nilsson, som kan aktivere forskellige kontakter, så Pippi kan komme videre. På en række baner skal Pippi samle en hel masse flag, eksempelvis, på tid, men de forskellige minispil minder meget om hinanden. Hvor Ravn Studios forrige spil, Bjergkøbing Grand Prix, havde en forholdsvis god variation af minispil, mangler Pippi Langstrømpe desværre variation, og det hele bliver hurtigt kedeligt - også for testpanelet, der bestod af to børn på 4 og 7 år.

Et kort på den nederste skærm viser det område, du befinder dig i, og i visse minispil vises det næste objekt, der skal opsamles. Derudover kan du se, hvilke genstande, du skal samle, og hvor mange mønter, du har på kontoen.

Det kan af og til være svært at få Pippi til at ramme de steder, hun skal hoppe en, hvilket skyldes en til tider underlig brug af Pippis skygge, som man normalt bruger til at sigte med i isometriske spil. Dette kan godt gøre gameplayet lidt frustrerende til tider. Kvalitetsmæssigt er grafikken dog ganske fornuftig, hvor den tegneserieagtige stil er i flotte farver og inspireret af danske Ingrid Vang Nymans dejlige tegninger til Pippi-bøgerne.

Lydmæssigt får vi af og til velkendte melodier fra Pippi-filmene, og det pynter bestemt lidt på indtrykket. Spillet er på dansk, men det indbefatter stort set kun introen til spillet. Resten af "dialogen" består mest af alt af grynt og grin, og der kunne sagtens være arbejdet mere med sprogversioneringen. Det føles meget tamt!

Alt i alt er Pippi Langstrømpe til Nintendo DS noget af en skuffelse, hvis man havde forventet et spil af samme kvalitet som Bjergkøbing Grand Prix. Der er alt for lidt variation, og gameplayet føles hurtigt kedeligt, da spillet mest af alt går ud på at samle ting. Der er kun få lyspunkter, og søger man et børnespil til ferien, er der langt bedre alternativer på markedet.