Score: 3

Man er ikke tvunget til at købe det!Elendigt gameplay
Elendig historie
Elendig grafik
Elendig lyd
Køb Men in Black: Alien Crisis hos vore partnere:

En ny Men in Black-film huserer i biograferne, og mediebevågenheden kræver naturligvis en samtidig computerspiludgivelse. Desværre formår Men in Black: Alien Crisis ikke at bringe noget godt til os hungrende gamere og er om muligt endnu værre end sine filmiske inspirationskilder.

Men in Black: Alien Crisis er delvist baseret på Men in Black 3. I spillet styrer du en ny karakter, Agent P (Peter Delacoeur), som netop er blevet ansat. Historien er dog ikke hverken velskrevet eller særligt sammenhængende, og det passer nu ganske fint sammen med spillets elendige gameplay.

Spillet er en shooter med bl.a. en række on-rails-sekvenser, dvs. sekvenser, hvor du befinder dig på faste lokationer og blot skal udrydde fjenderne for dernæst at bevæge dig til næste område. Sådanne sekvenser er i flere andre spil aldeles vellykkede, men her fungerer de qua spillets elendige kvalitet slet ikke. Du kan i visse sekvenser løbe rundt med din karakter, mens du i andre skal flyve rundt i din bil og pløkke løs på alverdens rumvæsener. Coversystemet er direkte irriterende og dårligt udført. Det samme gør sig gældende for stort set resten af gameplayet, som virker forældet og et dårligt forsøg på at lukrere på biograffilmens popularitet. AI'en er heller ikke specielt veludviklet, og gameplayet kommer hurtigt til at gentage sig selv.

Der er ingen online-muligheder og en række VR-missioner tilføjer ikke særligt meget til den i forvejen virkeligt tåbelige kampagne.

Rent grafisk er spillet lysår efter nutidens standard. Det drejer sig om virkeligt dårlige animationer, modeller og omgivelser, og lyssætningen gør heller ikke noget for at forbedre indtrykket. Lydeffekterne er også pinligt ringe, og i spillets hovedmenu bevirker skift mellem menupunkterne en decideret irriterende lyd. Et forsøg på at skabe den humor, som Will Smith og Tommy Lee Jones har tilført biograffilmene, lykkes heller ikke.

Lidt for lange loadetider gør heller ikke oplevelsen bedre, og alt i alt er Men in Black: Alien Crisis et af årets lavpunkter for, hvad vi gamere skal finde os i.

Gamesector Frarder