Score: 4
Playstation MoveRequires Kinect

Skydning fungerer fintTil tider helt uspilleligt
For det meste ret kedelige minispil
Køb Cabela’s Adventure Camp hos vore partnere:

Activisions Cabela-serie har hidtil altid omhandlet jagt, men nu forsøger de sig med et af de efterhånden utallige party-spil, som har set dagens lys siden Kinect og Moves indtog på markedet. Men at begive sig ind på det marked er bestemt ingen nem sag - det ved vi fra de fleste andre Kinect-udgivelser, og Cabela's Adventure Camp formår desværre heller ikke at ændre på det forhold.

I Cabela's Adventure Camp er du på lejrtur og skal igennem en række forskellige minispil. Du kan vælge enten at spille et enkelt af spillene eller at gennemføre en hel uge (Cabela's Cup), hvor du skal spille en tilfældigt eller selvvalgt række af aktiviteter.

Man starter altid med et sten-saks-papir-lignende spil, hvor man skal lave fagter, afhængigt af, hvad man vælger at spille. Allerede her anede jeg uråd, for den testede Kinect-version var svær at få til at makke ret. Kun en enkelt gang lykkedes det mig at lave den figur, jeg ønskede, og det er jo ikke heldigt, at spillet ikke responderer ordentligt - den allervæsentligste forudsætning for, at et Kinect-spil kan opfattes som godt.

Herfra bliver man udsat for forskellige aktiviteter. Fiskespil, hvor man skal fange fisk i forskellige farver i den rigtige rækkefølge. Også her er der problemer med Kinect-sensoren, og fiskespillet er i det hele taget tåbeligt. En mountainbike-tur er der heller ikke meget spræl i. Det går alt for hurtigt, styringen er for følsom og virker ikke altid efter hensigten. Kajakroning er hæsligt, det er nærmest umuligt at styre ordentligt, og det hele virker lidt for tilfældigt. Skydning er nok spillets højdepunkt og funger faktisk ganske fint. Man skal sigte med den ene hånd, mens man med den anden skyder. Der er en hel masse mål på skærmen, og af og til dukker der nogle dynamitstænger frem, som sprænger alt omkring sig, når man rammer dem. Styringen er rigtig fin, og det er faktisk en ganske underholdende disciplin.

Jetski og bueskydning er på det jævne men funger dog rimeligt, og til sidst bliver man udsat for et tåbeligt Whack-a-Mole-agtigt spil, hvor man skal huske rækkefølgen på 4 smådyr, som synger en tone hver i den samme rækkefølge, og derefter banke dem oven i hovedet med en stor træhammer. Efter hver runde tilføjes en enkelt tone, og det gælder om at blive ved længst muligt. Tåbeligt, rent ud sagt!

Lyd og grafik er på det jævne, og alt i alt er der ikke meget at komme efter i Cabela's Adventure Camp. Skomager, bliv ved din læst fristes man til at fortælle Activision, der har haft langt større held med Cabela-seriens jagtspil. At man kan spille op til 4 spillere samtidigt gør ikke meget ved det samlede indtryk, der skæmmes af en dårlig anvendelse af Kinect-sensoren og i det hele taget ret kedelige minispil.