Grundlæggende velfungerende gameplay
Flotte danseanimationer
Begrænset sangudvalg - kun The Black Eyed Peas-numre
Ikke decideret partyvenligt
Læringsdelen kræver virkelig dedikation
Køb The Black Eyed Peas Experience hos vore partnere:

Det strømmer ind med dansespil her op til den søde juletid, hvor Ubisoft er blandt de største leverandører til genren. Det storsælgende hiphop-band The Black Eyed Peas, der har haft flere tophits verden over, er i centrum for endnu en danseoplevelse, hvor man dog skal være mere end almindelig glad for gruppen, for at få det fulde udbytte af spillet.

The Black Eyed Peas Experience er et efterhånden traditionelt dansespil, hvor du i Party Mode blot vælger en sang, og 1 eller 2 spillere stiller sig foran Kinect-sensoren og følger en dansers bevægelser så godt som muligt. I The Black Eyed Peas Experience står din danser ude i venstre side og bevæger sig med sine smarte moves i takt til et af de mange The Black Eyed Peas-numre, som spillet byder på. Du skal forsøge at efterligne danseren, og jo bedre, du gør det, desto flere points opnår du. Der er sådan set ikke noget som helst nyt under solen hvad angår gameplay, og der er sådan set heller ikke nogle specielle features, der gør, at The Black Eyed Peas udskiller sig ekstra positivt fra mængden. Foruden dansedelen kan op til 2 spillere tilslutte sig med mikrofoner og skråle med på sangen. Ud over Party Mode får du også en hel kampagne ved navn The Deluxe Experience, som bl.a. indeholder en meget grundig undervisning i de forskellige trin, før du "bliver kastet for løverne". Læringsdelen fungerer isoleret set godt, men det er nærliggende at sammenligne med Dance Central-spillene, som eksempelvis har en grafisk indikation af de forskellige moves og en slowmotion-mode, og her hænger det meget bedre fast. I The Black Eyed Peas Experience skal man virkelig spidse ører, og det er noget sværere at lære trinene udenad.

Spillet præsenterer dig for en række fakta om gruppen mellem sangene, men det er langt fra så veludført som i eksempelvis The Beatles Rock Band, og når man nu har valgt at dedikere et helt spil til en enkelt gruppe (der naturligvis ikke er på The Beatles-niveau), føles det lidt tomt, og det vil måske også skuffe en del fans, at der ikke er mere ekstraindhold i spillet.

Kinect-sensoren reagerer rigtigt fint, men der er desværre ikke så mange danselokationer og ej heller et sangudvalg, der er på niveau med eksempelvis Dance Central 2, som spillet slet ikke når op til. Man skal naturligvis ikke bedømme spillet på, at det er The Black Eyed Peas, der leverer musikken, men eksempelvis er Dance Central 2 langt mere party-venligt, da langt flere vil kunne finde sange, de virkelig har lyst til at danse til. Det tror jeg næppe, man kan sige om The Black Eyed Peas sange, omend stilen naturligvis overordnet set er særdeles dansevenlig, og flere af numrene også er deciderede ørehængere, som sagtens (måske i selskab med et par glas rødvin) kan løsne stive ben og arme.

Grafisk er spillet ganske flot. Animationerne virker virkeligt livagtige, og samtidigt ser omgivelserne og de forskellige grafiske effekter også rigtigt godt ud. Lyden er mest af alt musikken fra The Black Eyed Peas, mens lydeffekterne og den sparsomme dialog fungerer godt.

Alt i alt er The Black Eyed Peas et rimeligt velfungerende dansespil, som dog nok især vil tiltale fan af enten gruppen eller af denne musikgenre i almindelighed. Som partyspil er der bedre alternativer på markedet, men spillet kan grundlæggende det samme som de fleste andre, og er du i forvejen fans af The Black Eyed Peas og mangler du et dansespil, er denne titel måske ikke så dumt et bud.