PEGI 3+PEGI Online
Underholdende discipliner
Spillet er på dansk
Alle kan være med
Ikke så mange minispil som sidste år
Køb Kinect Sports: Season Two hos vore partnere:

Det første Kinect Sports var en af launch-titlerne, da Kinect blev lanceret for et lille års tid siden, og det har siden udgivelsen formået at holde pladsen som den bedste og mest holdbare Kinect-titel. Kinect Sports: Season Two byder på 6 nye og underholdende sportsgrene og formår heldigvis at tage kampen op med sin glimrende forgænger om, hvilken rendyrkede Kinect-titel, der nu er den bedste på markedet.

Kinect Sports er endnu en samling af minispil med sportstema, ganske som sin glimrende forgænger. Denne gang er disciplinerne amerikansk fodbold, skiløb, baseball, dart, golf og tennis. Specielt tennis har været en populær sportsgren på Wii Sports, og trods flere forsøg er det endnu ikke lykkes at lave et vellykket tennisspil til Kinect. Det er der lavet om på nu, for tennis virker rigtigt godt. Kinect-sensoren opfatter dine bevægelser helt præcist, og følelsen, når man rammer, er rigtig god. Man kan spille op til 2 spillere samtidigt, og både mod AI'en og mod en levende modstander, er det supergod underholdning.

I amerikansk fodbold kan du spille sammen med en makker, og skal man sammenligne, minder det lidt om co-op-delen af fodbold i det første Kinect Sports-spil - naturligvis med helt andre gameplaymæssige præmisser, men selve samarbejdsfornemmelsen er lidt den samme, og hvad enten man er kaster eller receiver, virker denne del rigtigt fint.

I skiløb skal du køre styrtløb nedad en meget hurtig piste. Du skal sidde på hug og med kroppen styre din spiller, der naturligvis vises som den avatar, du har på din gamerprofil. Undervejs skal du navigere gennem porte, og på udvalgte steder skal du endvidere foretage hop. Fartfornemmelsen er rigtig god, og også her er det sjovt både alene og mod en rigtig modstander.

I baseball kan man også spille to samtidigt eller blot alene mod AI'en. Du starter inde og skal slå, og her gælder det om at time dit slag rigtigt. Lykkes det at ramme godt, skal du løbe på stedet, og inden du når næste base, stikker du blot en fod frem, hvilket får din spiller til at kaste sig og glide frem. Ude på græsset skal du først kaste. Du kan skrue bolden og selv bestemme, om du vil kaste hårdt eller blødt. Rammer din modstander bolden, gælder det om at gribe den, såfremt den er i nærheden af en af dine markspillere. Baseball er rigtigt sjovt og en af de sportsgrene, der formår at brænde kalorier.

I dart skal du - modsat det kiksede forsøg på dart, jeg oplevede i et andet Kinect-spil, hvis titel jeg lykkeligt har glemt - blot stå med fronten mod TV'et. Du kigger direkte på dartskiven, og med din hånd styrer du et følsomt sigtekorn. Når sigtekornet befinder sig ud for det felt, du ønsker at ramme, trækker du hånden tilbage, hvilket fastlåser sigtekorten, og den fart, du derefter skyder hånden frem med, bestemmer, hvor godt du rammer. Dart er rigtigt sjovt, men er lidt sværere end de andre discipliner - ihvertfald for yngre gamere.

Endeligt har vi golf, og du spiller som i virkeligheden med siden til skærmen og svinger på samme måde, som i rigtig golf. Sætter du hånden op foran panden, ser du et gennemløb af banen - en smart lille feature. Man kan nemt vælge køller, og man får lidt den samme fornemmelse, som når man spiller rigtig golf, hvis bolden går i hul langt udefra. Putte-delen virker også rigtigt godt, og golf er en af de bedste discipliner i Kinect Sports: Season Two.

Foruden de seks hoveddiscipliner er der naturligvis en masse minispil (og flere på vej som download). Eksempelvis skal du i tennis-minispillet vælte en masse figurer på tid, og klarer du mange i træk, får du tidbonus - præcist som i eksempelvis bordtennis-minispillet i forgængeren. Minispillet i skiløb er også rigtigt sjovt, hvor banen er fyldt op med endnu flere forhindringer og faktisk en rigtig pæn udfordring. Alt i alt er minispillene rigtig god underholdning og et fint ekstra pift til hoveddisciplinerne.

Grafikken er, som den var i forgængeren - ganske nydelig uden at imponere. Animationer, baggrunde osv. er baseret på, at din avatar skal kunne anvendes, hvilket sætter sine naturligvis begrænsninger, men den er fin og farvestrålende og hæmmer ikke på nogen måde oplevelsen. Lyden er rigtig fint med gode lydeffekter og en masse fede jingles, hentet fra bl.a. kendte hits. Mest positivt er dog, at hele spillet er på dansk, også talen, og det er ret underholdende at få sine bedrifter kommenteret på dansk og også noget, der bevirker, at det yngre publikum vil være med i endnu højere grad.

Alt i alt er Kinect Sports: Season Two en flot efterfølger til det første Kinect Sports-spil. Jeg tøver ikke med at udnævne det til det hidtil bedste rendyrkede Kinect-spil, og har du planer om at familien skal brænde lidt kalorier af i juleferien oven på de mange tunge måltider, er Kinect Sports: Season Two bestemt et underholdende alternativ, der nok skal kunne lokke selv de mest forædte op fra sofaen.