Score: 4

Flot grafikIndeholder blot syv alt for simple minispil
Meningsløst krav om to stylus-penne
Køb Dual Pen Sports hos vore partnere:

Hvad gør man når der ikke kan findes nye måder at bruge en stylus-pen på? Jo, man laver et spil, der kræver to penne. De fleste ville nok hurtigt indse, at der så vil mangle en hånd til holde at 3DS'en med – bare ikke Bandai, for de har netop udgivet et sportspil til folk med tre hænder.

Dual Pen Sports er en samling af syv minispil – alle bygget over hver sin sportsgren. Der skal skydes frispark i fodboldspillet, bokses i boksespillet, fanges balloner i faldskærmsspillet, slåes homeruns i baseballspillet, scores tre-points i basketballspillet,  rammes plet i buespillet og til sidst køres slalom i skispillet. Der skulle være noget for enhver smag, og alle spillene er faktisk omtrent lige gode.

De fokuserer alle på det umiddelbart problematiske koncept, at spilleren skal have en stylus pen i begge hænder. Det viser sig heldigvis, at det krav må være opfundet i marketingsafdelingen. Spillene fungerer nemlig bedst, når man kun bruge én stylus. For det første så kan skærmen slet ikke acceptere flere input på én gang. For det andet, så bygger spillene alle på, at pennen gør noget i først den ene side og dernæst i den anden side af skærmen. Det kan man selvfølgelig fint gøre med én stylus. Desværre er spillene også alle så simple, at man hurtigt mister interessen. Der kan bruges lidt tid på at slå sine high-scores og nå længere mod AI-modstanderne, men i sidste ende er det ikke underholdende nok.

Til gengæld er spillet ganske nydeligt. Grafikken er klar og flot poleret – særligt de billeder, der på den nederste skærm viser, hvordan spillene skal spilles, er virkeligt flot sat op. Man får fornemmelsen af et spil med høj produktionskvalitet, men det hjælper jo desværre ikke så meget i sidste ende, når spillets gameplay halter så meget. Det er svært at finde nogle gode argumenter for at bruge tid på dette spil.

Om Jimmy Marcus Larsen