Dansk tale
Sjove minispil
Børnevenligt
Der kunne godt være lidt flere minispil
Køb Pixeline Hotel Skrottenborg hos vore partnere:

Pixeline-serien er kendt af de fleste børn, og danske Krea har haft stor succes med både Pixeline men også Silke, Hugo og alle de andre børnespil, de står bag. PC-udgaven af Pixeline Hotel Skrottenborg er en af de klare favoritter hjemme hos os, og nu er turen kommet til en Nintendo DS-udgave, som har meget af det samme indhold og understreger, at Krea stadig er blandt de allerbedste, når det gælder både underholdende og lærerige spiloplevelser til de yngste gamere.

I Pixeline Hotel Skrottenborg er Pixeline og Lillebror på ferieøen Solø, hvor de residerer på Hotel Skrottenborg. Men ak, hoteldirektør Sommer kan slet ikke overskue det at drive et hotel, gæsterne svigter, og hotellet har slet ikke nogen stjerner, det kan profilere sig med. Pixeline og Lillebror tilbyder derfor at hjælpe den stakkels direktør, så hotellet atter kan blomstre.

Pixeline Hotel Skrottenborg består af 9 forskellige minispil, og i hvert af minispillene kan du tjene solkroner, hvormed du kan købe nye møbler til hotellets 5 etager. Når du har købt nye møbler nok, får hotellet en stjerne, og spiller du længe nok, kan hotellet opnå hele 5 stjerner.

Du vælger minispillene via en oversigt over øen, og spillene har 3 sværhedsgrader, hvor belønningen er højere, destor højere sværhedsgrad man vælger. Spillene er meget varierede og omfatter:

- Udkigspunktet, hvor man gennem en kikkert skal finde forskellige ting på øen.
- Vulkanen, hvor man skal sortere affald af enten jern, glas eller pap og papir.
- Lufthavnen, hvor gæsterne skal have de rigtige kufferter
- Unga-Bunga stammen, som er et logisk spil, hvor man skal lave mønstre
- Isboden, hvor der skal laves de rigtige is til gæsterne
- Minigolf, hvor man kan spille minigolf. Et af de allerbedste minispil!
- Stranden, hvor man skal lave puslespil ved at bytte rundt på brikkerne
- Speedbåden, som er et racerspil, hvor man skal styre til højre og venstre uden om forhindringer
- Postflyveren, hvor man skal sortere pakkepost til øens beboere

Der er stor variation spillene imellem, og de fungerer alle rigtigt godt og styringen er nem hvad enten man skal bruge knapperne eller pegepinden. De 3 sværhedsgrader bevirker, at spillet kan underholde både de 3-årige og de noget ældre, og et rigtigt stort plus er endvidere, at spillet har dansk tale, så det er nemt for børn at lære, hvad man skal gøre i de forskellige minispil.

Alt i alt er DS-versionen af Pixeline Hotel Skrottenborg meget vellykket og meget genkendelig i forhold til den glimrende PC-udgave af samme navn. Der er masser af timers spil for de yngste, og man kan gemme flere profiler på samme maskine. Næste gang dine børn plager dig om et spil til deres Nintendo DS-maskine kan du derfor roligt investere i Pixeline Hotel Skrottenborg.