Cubic Ninja

Score: 3

Delvist udfordrendeUtålelig styring
Forfærdelig grafik
Alt for lidt indhold
Køb Cubic Ninja hos vore partnere:

En af de smarte features ved Nintendo 3DS-maskinen er, at den har indbygget gyroskop, og den kan dermed reagere på, hvordan du hælder, drejer og vender maskinen. Denne mulighed forsøger AQ Entertainment at udnytte, men ak. Styringen fungerer forfærdeligt, og oven i dette skal man også kæmpe med et kedeligt og idéforladt spil. Cubic Ninja bør du holde dig langt væk fra.

I Cubic Ninja styrer du en lille ninja, som du skal bevæge rundt i en labyrint med det formål at finde udgangen. Styringen fungerer ved, at du tilter 3DS'en i den retning, ninjaen skal bevæge sig, og skal han opad, skal du vende maskinen. Touch-telefoner og lignende maskiner med indbygget tilt-funktion har sjældent budt på sjove gyroskop-oplevelser, men Cubic Ninja leverer desværre en af de værste. Det er simpelthen ikke sjovt at styre ved at vende og dreje maskinen. Det er alt for bøvlet, og selv om den nok reagerer, som den skal, føles det på ingen måder underholdende. Man kan heldigvis vælge at slå denne funktion fra og i stedet styre med styrepinden og X-knappen, hvilket i det mindste er nogenlunde udholdeligt - uden at denne styring på nogen måde formår at gøre spillet til en interessant oplevelse.

Spillet består af 5 områder med hver 20 baner, og hvert område afsluttes med en boss-kamp. Der bliver løbende tilføjet nye forhindringer så som pigge, man skal undgå eller vind, der blæser din ninja i en bestemt retning. Heller ikke disse features gør noget specielt ved spillet. Grafik er naturligvis ikke alt i et spil, men i Cubic Ninja er den med til at trække endnu mere ned på helheden. Det er simpel grafik med grimme flader i grå toner, og det virker mest af alt som noget, der hører til konsoller fra mindst 2 generationer siden. Det er noget af det grimmeste, der er set i et computerspil i lang tid. Cubic Ninja har også en level-editor, men til trods for, at den fungerer, bevirker det generelt rædsomme gameplay, at ej heller denne funktion får nogen betydning.

Cubic Ninja sælges til fuld pris, og den samlede vurdering er, at man simpelthen får alt for lidt for pengene. Det virker som et spil, man ikke har brugt mange timer på, styringen er forfærdelig,  grafikken elendig og spillet burde være udgivet som en download-titel til 20 kr., og selv der ville jeg næppe anbefale det.

Gamesector Frarder