PEGI 12+PEGI Bad LanguagePEGI Sex
Glimrende soundtrack
Teknisk ringe udnyttelse af Kinect-sensoren
Danseinstruktioner alt for forvirrende
Bliver på intet tidspunkt sjovt
Køb Let’s Dance with Mel B hos vore partnere:

At en tidligere popstjerne med tvivlsomt sangtalent lægger navn og krop til et dansespil er næppe noget, der skaber de helt store forventninger. Og heldigvis for det, for i så fald var vi blevet slemt skuffet. Hvor fitness-spillet Get Fit with Mel B langt fra nåede samme høje niveau som Your Shape: Fitness Evolved, ser det endnu værre ud for Let's Dance with Mel B, der på ingen måder formår at give konkurrence til det stadigt førende Kinect-dansepil, Dance Central.

Lad os begynde med det positive. Helt op til 8 spillere kan deltage i Let's Dance with Mel B, og derudover byder spillet på et ganske glimrende soundtrack, der naturligvis indeholder det for dansespil obligatoriske pophit Pokerface med Lady Gaga, og derudover byder på hits fra både nutidens og datidens store stjerner som blandt andre Rihanna, Culture Club, Pixie Lott, OMD, Gloria Gaynor, Fatboy Slim og naturligvis Spice Girls.

At op til 8 spillere (2 ad gangen, og så skiftes man) kan konkurrere mod hinanden, signalerer umiddelbart, at Let's Dance with Mel B er det perfekte partyspil, og sådan ville det muligvis også have været, hvis bare gameplayet havde været til at holde ud. I starten skal man scanne sit ansigt ind, hvilket i sig selv er en problematisk proces, for enten er man for tæt på eller for langt fra Kinect-kameraet. Når det så endelig lykkes, skaber spillet en figur med dit ansigt på, og herfra skal man vælge enten singleplayer eller multiplayer.

Der er kun 2 game modes i Let's Dance with Mel B, enten danser man til en enkelt sang, eller også vælger man Survival, som er en slags marathon mode, hvor man skal danse så længe som muligt. Instruktionerne er statiske billeder med pile, og det er ofte meget svært at tyde, hvad man egentlig skal. I Dance Central var hvert move navngivet, hvilket desværre ikke er tilfældet her, hvilket yderligere besværliggør at lære trinene udenad, og ydermere er der ikke engang mulighed for at øve sig i en Training Mode.

Sensoren fungerer desværre også langt fra optimalt i forhold til at genkende dine bevægelser, og dine scores og karakterer virker ofte lidt tilfældige. Det oser langt væk af, at man ikke har brugt mange kræfter på denne titel - eller at der måske skal nye kræfter til næste gang. Der er flere sværhedsgrader, og her er der endnu et minus ved spillet. Hver sang kan nemlig kun udføres på en bestemt sværhedsgrad, og da spillet i forvejen er frustrerende og svært at lære, har mange på forhånd afskåret sig fra at kunne fornøje sig med de (gode) sange, der anvender de højere sværhedsgrader.

Let's Dance with Mel B er et ringe spil, der langt fra kan anbefales. Den glimrende samling af popnumre kan ikke opveje et meget dårligt spildesign og en teknisk underlegen anvendelse af Kinect-sensoren, og til trods for, at Scary Spice lægger navn til spillet, mangler det uhyggeligt meget krydderi.

Gamesector Frarder