Flere sjove minispil
Det er Hello Kitty!
Ikke på dansk
Mange alt for nemme minispil
Køb Loving Life with Hello Kitty & Friends hos vore partnere:

Vi kan lige så godt erkende det. Hello Kitty er kommet for at blive og er nærmest umuligt at slippe af med igen. Hello Kitty invaderer børneværelser med blandt andet tegnefilm, dukker, balloner, tøj, tasker, kasser, malebøger og naturligvis også computerspil. I det seneste udspil på Nintendo DS forsøger man med en light-udgave af The Sims, og vi har bedømt spillet i selskab med to små eksperter.

Loving Life with Hello Kitty & Friends er et spil, der henvender sig til aldersgruppen fra 3 år og op til ca. 6-7 år. Hello Kitty har i sig selv en bredere fanskare, men indholdet i dette spil vil næppe appellere til ældre børn. Spillet er inddelt i 5 områder. Først har man Hello Kittys værelse, hvor man kan se alle de ting, man har købt og vundet i spillet. Møbler, tøj, legetøj og diverse pyntegenstande er blandt emnerne.

I område 2 og 3 skal man arbejde for at tjene penge, eller Puros, som de kaldes i dette tilfælde. Arbejdet består af forskellige minispil i henholdsvis et butiksområde og et restaurantområde. Minispillene er meget simple i sig selv, men desværre er Loving Life with Hello Kitty & Friends ikke på dansk, så målgruppen er desværre i flere tilfælde lidt sat af - med mindre der er hjælp at hente fra forældre eller måske ældre søskende. I mange tilfælde er spillene dog så simple, at man ikke behøver engelskundskaber for at kunne være med. Flere af spillene er ganske underholdende, eksempelvis skal man lave grillkyllinger, og det fandt testpanelet, som bestod af 2 piger på hhv. 4 og 7 år, ganske underholdende.

Når man så har tjent sin løn, har man mulighed for at gå til område 4, som er shoppingcenteret. Her kan man købe mange af de ting, som man kan se i område 1, hvorefter man i område 1 eksempelvis kan give Hello Kitty nyt tøj på eller udskifte gulvtæppet. Efter en tur i shoppingcenteret bliver man yderligere belønnet med et skrabelod for hver genstand, man har købt. Man skal skrabe 1 af 5 felter, og er man heldig, vinder man en af de ting, man endnu ikke har købt. Også dette minispil faldt i testpanelets smag.

Område 5 består af en række minispil, hvor man ikke kan tjene penge, men som blot er til ren og skær underholdning. Der er det nærmest obligatoriske huskespil, som fungerer rigtigt fint, mens badminton eksempelvis både var bøvlet og langsommeligt.

Alt i alt hører Loving Life with Hello Kitty & Friends langt fra til blandt de allerbedste børnespil til Nintendo DS, men der er dog flere oplivende momenter med flere gode minispil og mange timers spil, hvis man vil tømme alle butikkerne for varer. Spillet er desværre ikke på dansk, og mange af spillene er en tand for lette, hvor børn i målgruppen sagtens kan klare sværere udfordringer. Inkarnerede Hello Kitty-fans vil dog næppe altid se så kritisk på sagerne, så tag vurderingen med et gran salt.