Style Boutique

Hvis din datter eller lillesøster har en lille kræmmer gemt i maven, så præsenterer Nintendo her den perfekte julegave til det lille pus – spillet Style Boutique eller Nintendo Presents: Style Boutique, som den fulde titel vist er, er et fantastisk omfangsrigt børnespil, til alle moderigtige piger (vi antager de fleste drenge vil løbe skrigende bort fra dette spil). Kig med her og se hvad det hele drejer sig om og hvorfor alle piger i Danmark sikkert skriver netop dette Nintendo DS spil på ønskesedlen.

Elite shopping

Har du eller din datter, altid drømt om af eje jeres egen helt moderigtige tøjbutik? Men kan I ikke lige overskue at starte op et sted på Strøget midt i en finanskrise og lyder ting som momsregnskaber, leverandørproblemer, lagerbeholdning og inventarlister ikke helt så sjovt, som at lave smarte udstillinger af de nye kollektioner, så er svaret Style Boutique, der giver spilleren chancen for at arbejde i, og måske endda selv drive, en smart tøjbutik.

Præmissen i spillet er ret enkel – en person henvender sig i butikken for at købe et eller andet smart kluns, sko eller tilbehør og du skal så kigge lageret igennem for at se om der er en vare, der passer sådan nogenlunde til personen og den beskrivelse vedkommende giver. De penge man tjener på at sælge tøj og sko, skal naturligvis bruges til at købe nye varer og som i virkeligheden skal man være på forkant med de kommende kollektioner for at have det kunderne efterspørger.

Der er en hel del ekstra aktiviteter pakket ind omkring det centrale ”stå i butik” tema. Ud fra et kort over byen, som din butik ligger i, kan man bevæge sig til forskellige steder, såsom en frisørsalon og en beauty-shop, hvor man kan ændre på sin figurs udseende. Du kan også forsøge dig med et smut på catwalken i forskellige modeshows og konkurrencer. Men det ændrer ikke ved, at det centrale element i spillet er at drive en butik og matche det tøj man har i butikken med kundernes efterspørgsler.

Det kræver dog nogle engelskkundskaber at spille Style Boutique og det er måske den største forhindring som piger, der gerne vil spille, skal overkomme. Der er nemlig en del tekst i starten af spillet, der forklarer alt om priser, indkøb af nye varer og om kundernes behov. Men kan man klare det, er der masser (over 10.000 stykker) forskellige kluns at rode med i spillet og det vil være enhver mode-orienteret piges drøm at passe sin helt egen modebutik.

Dog skal man ikke forvente at blive designer og skabe sine helt egne unikke beklædningsgenstande i Style Boutique, for man må pænt holde sig til de tusinder af præfabrikerede ting i spillet – det vil sige, at man ikke kan designe eller tegne sine egne ting, men ”blot” skal sørge for at de ting man finder til kunder matcher i farve og stil. Det kan måske skuffe en smule.

Grafisk fungerer spillet glimrende – der anvendes rene og klare farver, nydelige figurer og ellers ikke så mange dikkedarer. Der er ingen forkromede mellemsekvenser eller effekter, men blot et velfungerende og relativt let tilgængeligt interface og nydelige baggrunde. Det er tydeligt i grafikken at spillet er designet til børn og primært piger, for grafikken er overdrevet nuttet og der er brugt godt med røde og lilla farver i omgivelserne.

Style Boutique er faktisk et ganske simpelt spil til trods for at det vel nærmest er en simulation af en tøjbutik, komplet med en portefølje på over 10.000 forskellige produkter. Blandingen mellem mode og forretningsdrift virker ganske god og på de to piger, som vi anvendte som testanmeldere var spillet et helt sikkert hit – selvom muligheden for at designe dit eget tøj var savnet. Har man veninder, der også ejer spillet kan man sågar, via Nintendo DS konsollens netværk, handle hos hinanden, men denne mulighed er relativt begrænset.

Alt i alt tør vi godt garantere at Style Boutique bliver et sikkert hit under juletræet til de små modebevidste forretningskvinder i år.