I disse tider hvor man racer rundt og plejer sin karriere og prøver at få et fornuftigt liv, er der nu også et spil, som gælder om det samme. Dog kan det undre, hvorfor spille dette spil er blevet så populært til Pc, hvis det bare afspejler en triviel hverdag. Men det er bestemt bedre end at glo på Big Brother.

Day in, day out

Basalt ser, så går The Sims ud på at klare nogle opgaver, som alle fører en i retning af et voksen liv, som er økonomisk og socialt stabilt. Dette opnås ved at opretholde en hårfin balance mellem at opfylde basale behov, tjene penge og lære nye ting. Det lyder simpelt, hvilket det også er, men man bliver frustreret i forsøget på at opretholde disse ting, for på trods af det utrolig basale gameplay i dette spil, så er det tåbeligt svært at få gelejdet sin sim på rette spor.

På trods at din sim stresser rundt for at nå at more sig og sove, mens han (eller hun) spiser, så har man egentligt ikke selv noget at lave. Man har altså masser tid til at snakke i telefon, stryge skjorter (yeah right), spise eller lave lektier imens man spiller. Man kan dog spole tiden frem, så den går dobbelt så hurtigt, men man kan ikke lade være med, at føle at sin tid er en smule spildt. Det, der egentligt er problemet med tiden er at imens man stener sims, så er man fanget... whoops der gik en time... der gik to...

Grunden, til man føler sig fanget, er, at man aldrig når det, man vil i spillet. Spiltiden er simpelthen for hurtig. Det kan nemlig tage din sim ca. 15. min (i spiltid) at bevæge sig fra et rum til et andet. På trods af at det tilfører spillet en vis mængde sværhedsgrad, anser jeg det som en defekt. Man burdte kunne nå mere end at tisse og spise morgenmad, hvis man står op to timer før man skal afsted til arbejde.

Der kan heldigvis siges meget godt om spillet og en vigtig ting er for eksempel humoren, som tit resulterer i voldsomme grineanfald, dog mest i multiplayer delen. En af grundene, til man bliver fanget af humoren, er, at der mangler en tutorial og der er derfor mange ting, man ikke aner hvad man skal gøre med. Holdbarheden er også et at The Sims absolut stærkeste punkter, da der er oceaner af mærkværdige ting der skal prøves eller åbnes op for, så der er masser af timers spilletid i spillet.